Razlike u poliranju

 

Toliko vrsta poliranja kao što su jednoslojno, dvoslojno, troslojno, višeslojno... dosta zbunjuju ljude koji ne znaju baš mnogo o detailing.

Kakvi su to slojevi? Na šta se misli?
Upravo zbog toga smo mi napravili „tretmane poliranja“: Light, Premium i Premium +. Mislimo da je ljudima jednostavnije da razumeju kada kažemo „Light poliranje“ da se radi o nekoj vrsti blagog poliranja, dok kada kažemo „Premium“ ili „Premium +“ onda to već ukazuje da se radi o kompleksnijem poliranju.

Krenućemo tekst sa čestim primerima koje mi čujemo:

„Ma dosta će mu biti i sa jednom pastom, nije to Porsche“. Ovo je rečenica koju često čujemo kada našim klijentima ponudimo adekvatno poliranje za njihovo vozilo. A onda mi pokušamo da objasnimo da nije bitno da li se radi o autu koji vredi 3000 eur ili 300.000 eur, nego je u pitanju određivanje potrebnog tretmana/poliranja u odnosu na stanje laka. Recimo ukoliko je vozilo prano na četkama i u auto perionicama godinama, definitivno će biti potrebno poliranje sa više pasti i sunđera kako bi lak doveli u perfektno stanje ili makar blizu perfekcije. Onda ide još poznatija rečenica: „Pa samo malo da se vrati sjaj, on je inače kao čaša, bez i jedne ogrebotine“. Cilj poliranja nije samo da se vrati sjaj već da se otklone oštećenja na laku u vidu ogrebotina. Kada kažemo ogrebotine, ne mislimo na one koje su vidljive i u hladovini recimo od ključa ili ogrebotine na koje „kači nokat“ već na mikro ogrebotine nastale ne adekvatnim  održavanjem koje smo pomenuli gore. Ogrebotine koje „kači nokat“ se poliranjem ne mogu sanirati , u najboljem slučaju se mogu ublažiti u smislu da se „obore ivice“ i time ogrebotina postaje manje vidljiva .

Glavna razlika između poliranja sa jednom pastom i poliranja sa više pasti jeste u tome koje paste se koriste. Pokušaćemo da objasnimo na način koji će biti jasan i ljudima koji nemaju mnogo znanja o detailing-u.

Pa da krenemo...

Kada se radi poliranje sa jednom pastom onda ceo proces (kada izostavimo pripremu) počinje i završava se sa jednom pastom srednje gruboće kako bi se vratio pun sjaj laka i otklonile manje i blaže ogrebotine. Takva pasta nema toliku „snagu “ da otkloni veća i jača oštećenja od ne adekvatnog održavanja, pa ukoliko se na vozilu nalaze takva oštećenja ona će biti u najboljem slučaju samo ublažena. Sada se verovatno mnogi pitaju: „Pa onda bolje jačom pastom ispolirati i kraj“. Tu dolazi do problema zato što kada bi smo uradili poliranje jednom pastom velike gruboće onda bi lak ostao „maglovit“ sa jako sitnim ogrebotinama koje pravi pasta velike gruboće (što je normalno).Ovime smo Vas malo pripremili i za objašnjenje o poliranju sa više pasti i suđera, jer ceo proces kreće upravo sa pastom velike gruboće i sunđerom velike gruboće (mikrofiber ili vuna). Kada se odradi više prelaza sa pastom velike gruboće i mikrofiber sunđerom, poliranje se nastavlja sa pastom srednje gruboće (kakvu koristimo pri poliranju sa jednom pastom) i sunđerom srednje gruboće. Nakon tog koraka lak izgleda već fenomenalno jer su se ogrebotine otklonjene, a „zamagljenost“ od grube paste je uklonjena. Poslednji korak je prelazak sa pastom fine granulacije kako bi se vratio potpuni sjaj laku. Nadamo se da smo uspeli da Vam objasnimo razliku između ova dva poliranja. Ako jesmo onda vidite koliko je velika razlika između poliranja sa jednom i sa više pasti. Sigurno ste primetili da se poliranje sa jednom pastom radi samo sa pastom srednje gruboće, pa ako se radi o laku koji je u lošem stanju onda bukvalno preskačemo jedan važan korak (pasta velike gruboće) i zbog toga rezultat ne može da bude perfektan izgled laka bez ogrebotina. Zbog toga je za poliranje sa jednom pastom potreban recimo jedan dan, a za poliranje sa više pasti je potrebno 3-4 dana i zato postoji razlika i u ceni.

Starost automobila često ne određuje koja vrsta poliranja je potrebna. Recimo dešavalo se da lak na vozilu koje je staro jedva godinu dana zahteva poliranje sa više pasti, dok recimo na vozilu koje je staro 7 godina lak je u tako zavidnom stanju da je potrebno samo ga osvežiti sa jednom pastom.

Veliku ulogu igra i da li se radi o mekanom laku koji uglavnom imaju Japanski automobili ili se radi o tvrdom laku koji imaju nemački automobili. Jer kad se klijent odluči za poliranje sa jednom pastom, a vozilo je u lošem stanju i ima tvrd lak, korekcija laka je minimalna dok se recimo sjaj vraća u potpunosti. Onda dolazimo u situaciju da klijent bude delimično zadovoljan jer je imao nerealna očekivanja i pored naše procene i preporuke za poliranjem u više faza.  Naravno nama takav rad ne predstavlja u potpunosti zadovoljsto  jer znamo da  je auto mogao daleko bolje da izgleda da je urađeno adekvatno poliranje.

Mi uvek preporučimo adekvatano poliranje u odnosu na stanje laka. Ipak klijent je taj koji odlučuje da li će prihvatiti naš predlog ili će odabrati poliranje po svom izboru, proceni i budžetu.

Detaljnije o našim tretmanima poliranja možete pročitati u delu „naše usluge“

 

Autor:
Armor detailing tim

*Zabranjena je distribucija i kopiranje delova ili kompletnog teksta bez saglasnosti autora i navođenja izvora

10 (Large)